Sunday, August 31, 2014

Happy Sunday!!!

AHAHAHAHAHA!!! This will soooooooooo be us today!!! LOL Happy Sunday everyone!!!
Lol, yeah this is true. Not after church but during our Kindom Hall quick builds. Love our brothers that provide refreshments and great friendship♥
 "I was glad when they said unto me, Let us go into the house of the Lord." (Psalm 122:1)
♥Mary Frances :)

Friday, August 29, 2014

Messy bun tutorial!!!

I FIND this sooooooooooooo HILARIOUS!!! I saw this on PINTEREST yesterday and it totally cracked me up!!! Its a TUTORIAL on HOW TO DO A MESSY BUN!!! I'm like, REALLY??? A TUTORIAL??? People NEED a tutorial on HOW TO DO A MESSY BUN?!?!?!?!?!?!??!?! AHAHAHAHAHAHHA!!!
 

To think people NEED a tutorial for this, BUUUUUT I never even had to learn...
I'm soooooo AMAZING...
 I just WAKE UP WITH...
A MESSY BUN!!!
ahahahahahahahahahaha!!! Tutorial!!! People be havin ISSUES!!! LOLOL
♥Mary Frances :)

Thursday, August 28, 2014

Why the car wouldn't go!

Sooooooo the other day I'm driving MJ home from school, my car is running FIIIIIIIIIINE!!! Weeeeeelllll I stop at a red light and after a minute the light turned green and I see all the cars around me goin.... Buuuuuut me, I'm jus sitting there, my car is NOT GOING!!!!
.
Weeeeeeelllll now I start freaking out!!! Im thinkin in my mind, SEE this is what you get for telling everyone about how AWESOME your car is and how it has NOT given and ANY TROUBLE at all whatsoever!!! I'm like, MJ!!! I don't know WHAT is wrong!!! The car won't go!!!
.
Then ALL OF THE SUDDEN I REALIZED SOMETHING...
I was like, OH Mary Jo I know what's wrong!!! She's like WHAT??? I'm like, 
I FORGOT TO PUT
 MY FOOT ON THE GAS!!!
Yes, REALLY people, I really FORGOT!!! You shoulda heard MJ, she was just like, WOW Mary! WOW!!! AHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
♥Mary Frances :)
 

Wednesday, August 27, 2014

Just another, typical, cRaZy Wednesday night!!

When me and Tommy were dropping the kids off tonight, one of the boys came back to the van for something. Then when he was walking away Tommy was like hey look, he doesn't hav any shoes on! We were both like, I wonder what happened to his shoes???? Now I'm looking at this pic we took at church annnnnd I just realized something...
HE CAME TO CHURCH WITHOUT ANY SHOES ON!!!!
AHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHA!!!! I'm like totally cracking up over here!!! I guess amidst all the other chaos we didn't even notice!!! To FUNNNNY!!! Seriously these kids just crack me up!!! Coming to church without shoes on...WOW...what can I say???
Just another, typical, cRaZy Wednesday night!!
♥Mary Frances :)

Tuesday, August 26, 2014

WHO is Wisdom???

Soooooooo yesterday was the first day back to school for the kids at Glendale Christian Academy. So  stayed for prayer and devotions. Well after prayer was over and it was time for Bible reading, Sis. Jennifer Solano wanted me to come sit with her and her lil girl...annnnnd the two of us together at any time is always bound for trouble LAUGHS...hahaha!!!
.
So we're sitting there together and Bro. Matthew Garret is reading to the kids from the book of Proverbs, which is one of my FAVORITE books of the Bible...Still bummmmmmmed after all these years that, that class got canceled that one semester at Bible College...it was gonna be SOOOOO gooooooood...ACTUALLY i'm pretty bummed that BIBLE COLLEGE hasn't been in session for the last year or so...AHEM...I MISS THAT!!! Bible College ALUMNI right here people!!!
.
.AnywayZ, he is reading from Proverbs one and he gets to verse 20, "Wisdom crieth without; she uttereth her voice in the streets:" annnnnnnnnnnd when he read that scripture, I just felt something completely enlighten my mind... Like all those years as a Bible College student finally paid off in this moment of revelation!!! I turned to Jennifer and whispered , Did you notice that, THE BIBLE refers to WISDOM as a SHE????
.
OH you shoulda seen that sistA's eyes LIGHT up as she to received this revelation!!! We did a spiritual FIST BUMP right then and there. Yes, that's RIGHT people,
THE BIBLE, THE WORD OF GOD,
refers to Wisdom as...
 a SHE
(PURRRRRRRRRRRRRRRRR)
Furthermore, Proverbs was written by Solomon, the wisest man to ever live!!! Even THE WISEST man knows WHAT'S UP!!!! Its pretty much like a DOUBLE wammy! BUUUUUUUUUUUT...Hey, hey, hey, HEEEEEY NOW, if you don't like that, don't be getting your dogs all up in pile, I'm not the one that said it, GOD SAID IT!!!! I'm jus repeatin what THE WORD OF GOD SAYS!!! You don't gotta take it from me...
READ IT FOR YO' SELF!!!
♥Mary Frances :)

Monday, August 25, 2014

Happy Monday!!!

What is MORE important, PRAYING or READING your Bible??? That is the question that Elder Bro. Abbott asked us one day while he was preaching.
What is MORE important praying or reading your Bible?!
.
He said, that so often we think that prayer is MORE important than reading your Bible and he said that while prayer IS indeed VERY important,  JUST REMEMBER, when we pray, it is, US talking to God, THE BIBLE is GOD TALKING TO US!!!

Christian humor
NOT that God can't or doesn't talk to us while we pray, BUUUUUT praying still involves us talking, while the Bible is THE WORD OF GOD, and ALL OF IT IS GOD TALKING!!!  I think that it is pretty safe to say that they both go hand in hand and work together for the GOOD!!! The WORD of God will be enlightened even more to us when we pray.
.
 Yet at the same time, We will find the very answers to our prayers IN THE WORD OF GOD!!! Furthermore, the Bible will even begin to show us WHAT we need to praying about!!!
.
 Its Monday but we don't need to be down! Get your Bible and begin to read...JUST THNK, Today, YOU have the opportunity for God talk to you!!!! Start your week off THE RIGHT way...
PRAY AND READ YOUR BIBLE!!!
Happppppy MONDAY PEEPS!!!
 Have an awesome, fantabulous, BLESSED WEEK!!
♥Mary Frances :)

Sunday, August 24, 2014

Happy Sunday!!!

And I am ever thankful that He cares enough to always be there for me and watching out for me.
It is sooooo amazing to me, to KNOW that there is SOMEONE that is ALWAYS looking out for me!!! I LOVE YOU JESUS!!! Purrrrrrrrrrr!!!!
"I was glad when they said unto me, Let us go into the house of the Lord." (Psalm 122:1)
♥Mary Frances :)

Saturday, August 23, 2014

End of the week THANKFULNESS!!!

 Weeeeeeeeeeeeeellll folks, its BACK, end of the week THANKFULNESS!!!
.
I wanna thank God for FREE COFFEE from Dutch Brothers! I went there today to get one and he chick told me, THIS ONE IS ON US!!! I was like, REALLY??? She was like, YES!!! I was like, SWEEEEEEET!!!! ANNNND THANK YOU!!! Then, when I got up front they gave me my FREE drink and the dude was like, do you have a punch card? I was like yes, and he took it and stamped it THE REST of the way...sooooooooo NOW I can ANOTHER FREE COFFEE!!!
I'm thankful that at 31 years old I still get to have FUNNNNN!!! Yesturday I took my niece and some of her lil friends to the Play Factory in Desert Ridge. You guys should of seen me, I was like ALL OVER the place jumping and climbing and sliding...the kids were HYSTERICAL laughing at me...We had a blast!!!  
I'm thankful for my new cute travel cup...I would LOVE a purse or shoes that design!!! 
I'm thankful that I got to do one of my favorite things this week, sitting on the front portch in my rockin chair, drinkin hot coffee and watching the rain...I LOVE THAT!!! 
I'm thankful for this lil BREAK in the weather this week!!! Totally enjoyed the cooler weather this rain bought!!!  
I'm also THANKFUL to Kevin Duncan, my web designer, for changing my background for me....YES, I LOOOOOVE it...sorry I forgot to text you back!!! LOL
.
I'm thankful I lost 6.5 pounds this week...Partaaaaaaaaaaay!!!
That's it for this week!!!
♥Mary Frances :)
 

Thursday, August 21, 2014

Sizeist!!!

Today I want to talk to you all about Size-ist!!! AHAHAHAHAHA!!! Perhaps your wondering WHAT SIZEIST even is??? Sizeist is DESCRIMATION against SIZES!!! This is something I've had to deal with MY WHOLE LIFE...For example, you know those CUTE little play high heels that lil girls always want to wear to play dress up in???
I NEVERRRRRR GOT TO WEAR THESE!!!

You know why??? Cuz I was wearing a ladies size 8 shoe in SECOND GRADE!!! They didn't make PLAY shoes my size...SIZEIST PEOPLE...SIZEIST!!!!
.
Oooooo annnnnd lets NOT even talk about doll strollers...I TOWERED over them!!! LOL

Sizeist EVEN still today, its everywhere!!! Take JUSTICE for instance... CUTEST clothes IN THE WORLD...buuuuuut FOR LITTLE GIRLS!!! Sooooo NOT FAIR!!!


Loooooook at this ADORABLE SHIRT...MJ got this it has lil sprinkles all over the icecream...I would looooooooooooooove to have this shirt...
buuuuuuuuuut NOOOOOO that will neverrrrr happen because of SIZEISM!!! I was like tellin my sis, WHY can't they make these shirts in MY SIZE, don't they know that there are ADULT WOMAN like me that would SOOOOOOO BUY them!!! My sis was like, ACTUALLY, people LIKE YOU are very far and few in between!!! (Actually, i'm pretty sure there is NO ONE like me buuuuut yeah...LOL)
I want this shirt TOO!!!
Oooooo I just LOOOOVE the CUTENESSSS of these!!! At least I got my HELLO KITTY t-shirt tho...See, THATS WHY Hello Kitty is sooooooooo AWESOME...She isn't SIZEIST!!! (Or racist either...she loves CHOCOCAT!!! Hee, hee;)
 
 Ooooooo annnnd WHAT kind of tshirts are they selling for THE FLUFFY GIRLS??? Skulls, roses with chicken wire...which is just soooo Unfeminine and just EWW... annnnnnnnnnnnnd...
MARYLYN MONROE!!!
No clue, WHY a fluffy girl would be wearing HER...its like ummmm HELLOOOOO...sooooooooooooooooooooooo NOT HAPPENING!!! Try, Little Miss Fluffy OR Marshmallow chic...buuuuuuuuuuut NOT Marylyn Monroe!!! BAHAHAHA!!!
.
AnywayZ,
HELP STOP SIZEISM TODAY!!!!
CONTACT Justice HERE and let them know that you think it is sooooooo WRONG that they are sizeist!!!! Let them know that you feel it is only right that they would start selling their clothes in ladies size 2X!!!
Oooooo and tell them MARY from CLASSIC MARY MOMENTS sent you!!!!

♥Mary Frances :)

Wednesday, August 20, 2014

SOOOOO Apostolic GIRLS!!!

 
hahaha
BAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA!!!
 
♥Mary Frances :)

Tuesday, August 19, 2014

Driving FUNNNNNIES!!!!

Just thought I would share with you all some good DRIVING HUMOR...Everyone has A LOT to say about MY DRIVING buuuuut you know...lets hear it from MARRRRRRYYYY!!!!
.
Okaaaaaaaaay first of all THIS IS MY BIGGEST PET PEEEEEVE...
 
 
USE IT PEOPLE!!!
.
Oh LOOOOOOK...
they made a STOP sign special for STULTZ!!!
GO Seems Legit  -- hilarious jokes funny pictures walmart fails meme humor
CHRISTIAN ROAD RAGE!!! BAHAHAHAHA!!!
You can't ALWAYS trust GPS!!!
 
Honestly, I REALLY THINK ABOUT THIS...
funny-sneeze-car-crash-road-accident
Can they really give you a ticket for sneezing??? I mean, you can't NOT shut your eyes when you sneeze??? Then I think about it, WHAT IF someone dies, BECAUSE I SNEEZED!?!?!?!!?
Lol
They made a PARKING SPOT FOR ME!!! YAAAAY!!!
This is why I need chalk in my car at all times. -D
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Be safe EVERYONE!!!!

♥Mary Frances :)

Monday, August 18, 2014

About Complaining...

Rise ANNNND Shine everyone!!!! Its MONDAY, buuuuuut who's got time to complain??? God's been TOOOOO GOOOOOOD to me!!! He saved my soul from hell...He gave me a purpose, a reason to live annnnnnd joy down in my soul, I've  We've got SOMETHING to shout about!!!!  Happy Monday EVERYONE!!!
"This is the day which the Lord hath made; we will rejoice and be glad in it." (Psalm 118:24)
♥Mary Frances :)

Sunday, August 17, 2014

Happy Sunday!!!


 
"I was glad when they said unto me, Let us go into the house of the Lord." (Psalm 122:1)
♥Mary Frances :)
P.S. Go HERE to see a VERY important anniversary that is being celebrated!!!

Saturday, August 16, 2014

I'm SOOOOOOOO JEALOUS!!!!

WARNING!!!!
oKAAAAAAAAAAAAAY  Soooooooo i'm jus saying that IF you LOVE Adventures In odyssey ANNNNNND IF you have not listened yet to VOLUME 58 annnnnnnnnnnnd IF you do NOT want the ending RUINED FOR YOU...DO NOT READ THIS BLOG POST!!! I am FORWARNING YOU ALL THat  I am about to ruin the WHOLE ALBUM FOR YOU with this post... I REPEAT...If you DO NOT WANT TO KNOW WHAT HAPPENS IN THE LAST ALBUM...Do NOT SCROLL DOWN...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Okaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay soooooooooooo talk about the TOTAL HEART BREAK OF THE CENTURY FOR ME....
WOOTON JUST PROPOSED TO PENNY!!!
Yes, WOOTON...MY WOOTON...WOOTON THE LAST APOSTOLIC WARRIOR Wooton!!! He just proposed to ANOTHER WOMAN!!! Please, someone, take the knife out of my heart... IT HURTS people, IT HUUUUUURRRRTS!!!! ...Like...TEARS...TEARS..Someone get me a TISSUE...WAAAAAAH!!!!
I'm sitting here, my sis is a part of the Adventures in Odyssey club, which means you get to hear ALL THE NEW SERIES waaaaaaaay in advance, YES people, WE REALLY ARE, THAT COOL!!! So anyways, I'm sitting here, listening to Wooton, and I'm like telling my sister, Awwww I LOVE HIM!!!! He is sooooooo KINDHEARTED annnnnd he is soooooooooo FORGIVING!!!! I'm LIKE, Theresa, I LOOOOOVE HIM!!! And He's all like, WILL YOU MARRY ME? To Penny!!! My mouth was just HANGING OPEN...My sis was laughing at me...I was just like,
 NOOOOOOOOOOOOOO!!!!
.
See, THIS IS WHAT I GET FOR ACTUALLY FALLING IN LOOOOOVE WITH A WHITE MAN!!! Everybody be all like, you never know, maybe you'll end up marrying a WHIIIIIITE MAN, you gotta give WHIIIIIIITE MEN A CHANCE...Soooo I did...AND SEE WHAT HAPPENS...HE BROKE MY HEART!!!!! AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!  I KNEW I should have just waited for MARVIN WASHINGTON TO GROW UP!!!
.
Seriousley, if you guys want to start sending me consolation gifts, chocolate, stuffed animals, gift cards, Hello Kitty, Hair accessories, or EVEN JUST A sympathy card for my loss would be APPRECIATED, please go ahead and do WHATEVER the Lord lays on your heart...BECAUSE MY HEART IS OFFICIALLY BROKEN... (Buuuut YOUR gifts, COULD HELP BEGIN the HEALING process!!! ;)))
♥Mary Frances :)
P.S. On second thought....He has ONLY proposed, I still have TIME!!! Just wait Penny, I'm on MY FITNESS PAL...SOOOO YOU BETTER WATCH OUT, Cuz, I'm losing weight GIRRRRL...I'm LOSING WEIGHT!!! Sooooo PURRRRRRRRRRR!!!!

Friday, August 15, 2014

Hannali!!!

Soooooooo Hanna and Anali were here in July they got here right before Heritage...I made them my mom's twice-baked potatos for dinner...Hanna's been thinkin about them since she came out two years ago...my said she hopes they were as good as she remembered them to be...LOL...than we stayed up LAAAATE talking...we got up early, I made biscuts and gravy...They really like them and THEN I left them with my sis cuz I left with Sis. Abbott to pick up kids for VBS...
THEN I met them at the church for VBS...
INTERNATIONAL SPY ACADAMEY
 
SPECIAL AGENTS OF THE ONE TRUE GOD!!!
Anywayz they got to experience the amazing chaos of LPC VBS...it was pretty AWESOME!!! LOL
THEN After THAT WE left for Heritage that very day at like 2!
.
Joe and Anali departing at Cracker Barrell, it was actually quite sad, I was watching Joe as he finished his meal...it was like you could visibly see him getting sadder and sadder...I dnt even think he finished his whole meal, Which says  A LOT, cuz usually he finishes HIS AND ANALI'S!!!
I'm like awwwww sooooooo sad...buuuuuuuuuuuut AT THE SAME TIME SOOOOO HAPPY FOR THEM!!! I did soooooooooo good introducing these two to each other...Good job Mar bear, GOOD JOB!!!
Me and Hanna Bananna at Cracker Barrell,....I have to say we look pretty good for traveling ALL DAY!!!
.
The last two days after Heritage were MY FAVORITE with the girls. Just chillin in the pool for HOURS, eatin my food I made, Mar Bear tacos, lemon lush and people telling me what a good cook I am, which is what I LIVE FOR., lotsa coffee runs to Starbucks and Dutch Brothers,
Anali got more Carmelli, Hanna got more Chocolatey, ANNNNND her hair GOT THE WAAAAY I LOOOOOOVE IT.... CURLY!!!
 Me you know, I just stayed Vanilla, I cover myself in sunblock because ya know, i'm not into getting cancer OR wrinkles...jus sayin for all you white chicks that are into getting TANS...your RUININ YOUR SKIN!!!
Monday night a group of us met at Grimaldis for dinner, Hanna, Anali, Jayne, Faith, T, MJ, ME, Stultz and Tommy...We had FUNNNNNNN!!!
Hanging out in Old Town Scottsdale, trying to decide where to go for dessert... 
Me and my Anali-Bananali!!! 
Took them to Last Chance their last day, THEY LOVED IT!!! 
 Actually, I decided that I love it now too!!! Its been years since I've been there and I had GREAT success this time!!! Actually, my whole world changed that Monday night when Jayne met us at my house and drove us over to Old Town, she took us on the 51 and got off at Camelback annnnnnd I had NO IDEA that that takes you to Last Chance, then there is the Cheeskcake factory, the Biltmore, Scottsdale Fashion Square and OLD TOWN SCOTTSDALE...My world has CHANGED!!!
.
Hanna's reaction on Tuesday when she saw the temp outside was 117
She was like, NO WAAAAAY!!! I MADE IT THROUGH 117 DEGREE WEATHER!!! Totally freakin out...it was HILARIOUS!!! Soooo we got our Dutch Brothers, get back and bring them to the airport...
 We are driving away and my phone rings...its HANNA...Guess what she forgot???
HER WALLET!!!
 
I think i'm rubbing off on her!!! LOL Sooooooooo we head back to the house annnnd YAY its on the kitchen table...Altho I wouldn't have minded her having to stay longer...JUS SAYIN!!!
 
Then after all that I got back to my room and saw that these gummy worms had gotten left behind...I was like, YES, JACKPOT!!! Thanks Mikey!!! :)))
All in all it was a FUNNNNNN time!!! Can't wait till NEXT TIME!!!
♥Mary Frances :)
P.S. Don't worry, I'm still gonna blog about my trip to the bay in May, that's gonna take like a week to do it was sooooooooooooo MUCH FUNNNN!!!

Wednesday, August 13, 2014

Sooooooo MY FUTURE KIDS


Annnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnd!!!
We know that feeling #ChristianHumor #Meme #Lol #ProjectInspired
PROBABLEY my future husband TOO!!!
♥Mary Frances :)

Tuesday, August 12, 2014

Heritage Welcomerrrrr!!!

Soooo before Classic Mary Moments THE BLOG existed, there was STILL Classic Mary Moments!!! Just thought I would share one with you all...Soooooo I was thinkin back  to a Heritage conference quite a few years ago to a funny incident that happened the first evening...  NOTHING really compared to THE MOMENT OF ALL MOMENTS !!! I was with a group of girls from my church who are all now married. We were in the elevator when a man stepped on with some other younger men, I figured that the man was probably their youth leader or something.
.
Now us girls were already over the top, SUPERRRR HYPERRRR but we managed to calm down in the presence of these strangers. Well this man was asking us girls where were from, who our pastor was and all that stuff...He seemed nice and all, buuuuut I personally felt like he was a newbie to Heritage and probably needed our assistance for something. So after telling him our names and that we were from the Abbott's church in AZ, I decided to be extra friendly and welcoming, then I said...
.
And who's church are you guys from? The man said, Bro. Alvear's church. I was like, OH OKaaaaay, that sounds familiar I think I have heard of him before. The nice man kind of paused, then he says, Well actually, I AM Bro. Alvear.
.
At this point our mouths were hanging open and altho we had been holding back our hyperness, we NOW went into HYSTERICAL laughter!!! Thankfully the elevator stopped and we all got off and went our separate ways.
.
Annnnnnnnnnnnnd if we didn't know WHO Bro. Alvear was BEFORE that conference, we sure did know AFTER the conference, ESPECIALLY since he was one of THE CONFERANCE SPEAKERS!!! Yes really, I asked the Heritage Conference speaker WHO'S church he went to!!!
AHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
Just another Classic Mary Moment!!!
♥Mary Frances :)
P.S. Read THE MOMENT OF ALL MOMENTS Here!!!

Monday, August 11, 2014

If you met MY MOM!!!

If you ever meet MY MOM...
YOU WOULD UNDERSTAND...
WHY I'm SO AWESOME!!!
♥Mary Frances :) 

Sunday, August 10, 2014

White Chocolate Grill!!!

 I'm soooooooooo HONORED that a WHOLE entire resturaunt named themselves after ME!!! AHAHAHA!!! Get it??? White Chocolate Grill...ME...i'm WHITE CHOCOLATE...GET IT!?!?!?! Hee, hee!!! :))))
First of all, I just want you all to know that SUNDAYS are my splurge day, it always starts off getting up in time for Coffee and donuts at church...obviously, someone is feeling GUILTY and feels the need to EXPLAIN themselves...NO clue WHO that person is tho...Hee, hee!!!
.
ANYWAYZ, Tonight, Seth, Alyssa, Me, T, MJ and Stultz all went to White Chocolate Grill!!! If you all have NEVERRRR tried this place before and we've been planning this since July...I make everyone mark their calenders...ANYWHO,  it is AWESOME!!! After good church I was STARVING tonight, but I didn't want to get an actual meal cuz we HAD to get dessert...So I got the AZ egg rolls and it comes with this Jalepeno dipping sauce and salsa....it was sooooooooooo GOOD!!!  Everyone was really pleased with what they got...T got this French dip tri-tip sandwhich... Can't remember what everyone got buuuuuuut NO COMPLAINTS with out meals... Alyssa got these chicken enchiladas AND she ACTUALLY took home the leftovers...SOOOOO YOU KNOW SHE MUSTA LIKEDTHEM!!!
.
Theeeeeeeeen the EXCITING part...DESSERT TIME!!! Oh praise DA Lord...I looked at my dessert when the waitress gave it to me and said, GOD IS GOOD!!! Then I took a bite and said, GOD IS SOOOOOOOOOO GOOOOOOOD!!! The only people that were disappointed were poor Seth and Alyssa, they got the bread pudding...EWWW...unless your ALREADY a fan of bread pudding...which I don't know WHY anyone would be... I tried theirs and was like...wow I'm SORRY...sooo yeah...DO NOT GET THIS...LOL..UNLESS you LIKE BP!!!
.
Sooooo... T got the Banana cream pie and she said it was good, buuuuuuut she said my white chocolate blonde brownie was BETTER...I agreed with that...basically we all tried each others desserts and everyone agreed that my blonde brownie was the best, except Stultz said that his White Chocolate Raspberry Cheesecake was in a class of its own and I kinda have to agree...it was really like REFRESHING and summery tasting.
.
The only two desserts that we didn't try was the Apple Pie...Kinda doubt could better than mine ya know?!?! and Then the Silky Chocolate Souffle Cake A warm chocolate soufflé cake served with Crème Anglaise and whipped cream...for some reason we saw GLUTEN free under it and everyone was like, OH NOOOOOO...IT MUST BE HEALTHY OR SOMETHING!!! LOLOL Then I see the lady across the way from us with it and it did NOT look healthy at all!!! I was just like GAWKIN at it...Like LOOK ...THAT DOESN"T LOOK HEALTHY TO ME..til everyone told me to calm down...and MJ told me I was being creepy staring at her cake in shock!!! BAHAHA! Anywayz, I HIGHLY recommend the White Chocolate Grill to you all!!! There is ONLY one in AZ soooooo go HERE for more details!!
.
I've been really into planning for us to try NEW places!!! Recently, instead of going to our USUAL boring OLD Chilis EVERY time we have been trying NEW places!!! It started when they let Stultz pick where to go to eat one Sunday night, Next thing I know we are going to LONGHORNS...YUP... like any typical male, he chose a steakhouse...In July we tried Cheddars in Gilbert, Blue Adobe Grill right near our church, Sunday, August 24th, in between Sunday services we are trying Aunt Chiladas...According to Stultz, its THE BEST ever Mexican food...I'll let you all know if it beats CHEVY'S tho... THEEEEEEN, Sunday, September 7th, in between services, we are going to  Lolo's Chicken and Waffles....Guess who picked THAT??? Hee, hee!!! Sometimes you just GOTTA have some SOUL FOOD!!! Uh huh...MmmmmHmmm!!! 
.
Two other places on my list for the future is the BBQ place that Stultz's dad was talking about on the fourth of July, can't remember the name buuuuut he said its THE BEST...Ooooo ANNNND Piggly's in Mesa...I heard that place is a lot of fun!  I was like OH annnnnnnd then there is this place called Black Bear Diner...
.
and Theresa and Alyssa were like NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO that place is DISGUSTING!!!! I was like WHAAAAT???? Buuuuuut they have cuuuuuuuuuute bears EVERYWHERE THO!!! I really thought it was good food and had a homey feeling buuuuuuuuuut OKAAAAAY THEN...I gotta go with my peeps...sooooooo OKaaaaay THEN!!! Anywayz, if anyone has some good OR fun ideas for places to try LET ME KNOW!!! We're having FUNNNN!!! I'll keep you all updated on all our food adventures!!!
Anywayz, THIS was about THE WHITE CHOCOLATE GRILL don't forget to TRY it!!!
♥Mary Frances :)

Happy Sunday!

#christianhumor #jesus #jesussaves
"I was glad when they said unto me, Let us go into the house of the Lord."
 (Psalm 122:1)
 
♥Mary Frances :)

Saturday, August 9, 2014

Pentecostal guys be liiiiiiiiiiiiike...

Haha!!
Take NOTE ...I'm STILL SINGLE...BAHAHAHAHAHAHA!!!!
♥Mary Frances :)

Friday, August 8, 2014

She doesn't make him Happy...

 So this past week I was chaperoning my friends, Kelsey and Tommy. Well Kelsey was staying at my house with me, so one of the days, we're all hanging out in the living room at our house. So I always like to keep things stirred up with everyone, ANNNNND one of the things that I LOVE doing is asking questions, they called it, Q&A with Mary.
.
So during one of my question sessions, Tommy was saying to Kelsey how she makes him SOOOOO HAPPY!!! He's like NO REALLY KELSEY YOU DO!!! I'm thinking like, OK, anyone that knows Tommy knows that he is like ONE OF THE HAPPIEST PEOPLE you will ever meet in your life(Can I get an amen from all the Tommy fans out there?!?!) And he was ALREADY WAAAAAAAY HAPPY BEFORE him and Kelsey were even together.... I mean even his co-workers told him that they don't know how he could get any happier than he already was cuz he is THE HAPPIEST person they know
.
Sooooo like ANY GOOD CHAPERONE would do, I interrupted the conversation!!! HAHA!!! I was like, NO TOMMY, you were already happy BEFORE KELSEY, Kelsey doesn't make you HAPPY she just makes you HAPPIER!!!
She put the ER in your HAPPY!!!
She doesn't make him HAPPY, she makes him HAPPIER!!!
.
He was like, oh that's true, KELSEY your MY   ER!!! You put the ER in my happy!!! It was superrrr cute...Annnnnd I got permission from them to blog about it!!!! But think about HOW important it is to ALREADY BE HAPPY!!! To have the joy of the Lord shining through on your life. Its so important for us to realize that we can't rely on a person to make us happy, ONLY JESUS can truly make us happy!!!  
.
 Cuz that's something that I've always felt, there is NO man that is going to make ME happy, because I am ALREADY HAPPY!!! He can ONLY make me HAPPIER than what I already am!!!
 I'm NOT waiting for someone to MAKE ME HAPPY,
 I'm just waiting for my ER!!!
♥Mary Frances :) 

Thursday, August 7, 2014

We all have that ONE friend

We all have that one friend who needs to learn how to whisper...may be guilty of this one.
 
I wonder who THAT ONE is at LPC???
♥Mary Frances :)

Wednesday, August 6, 2014

Sometimes you just gotta THANK GOD!!!

As singles, it can be sooooooooo easy to just dwell on WHAT you don't have....buuuuuuuuuut my fellow singles out there... STOP pouting, THANK GOD and...
 GET THIS T-SHIRT!!!

There are WORSE THINGS than BEING SINGLE PEOPLE!!! WAAAAAAAAAAAAAY WORSE!!!!
Thank God for His preservation on your life!!!

♥Mary Frances :)

Tuesday, August 5, 2014

Benefits of chaperoning!!!

 I got to go the Compass resturaunt  on top of the Hyatt in down town Phoenix last night!!!
The Compass is a really nice restaurant on the 24th floor of the Hyatt and it is a circle and slowly rotates around and you view the city from up high...While you eat!!!
 
It was AWESOME!!!! The RRC was there... inside story that I'll explain that in another post... buuuuuuut We had such a blast!!! Makin GOOOOOOD memories with GOOOOOD friends!!! :)))
♥Mary Frances :)

Monday, August 4, 2014

Heritage 2014

 Weeeeeeellllll Heritage was a fast annnnnd BUSY TRIP!!!!
.
Soooooooooo Happy that I got to Allana!!!
 US girls...Sooooooooo MJ is NOT the best photographer in the world!!! LOL
Daisy...Besties when we see each other...I GIVE UP on trying to keep in touch with her...SHE IS IMPOSSIBLE!!
 Last time she randomly texts me HEY! i'm like, HEY I was thinkin about waiting 6 months to respond back to you!!! BAHAHA!!! Oh weeeeeelllll... EVERY friendship is different annnnnd I know that with Daisy we won't keep in touch buuuuut when we see each other again we'll pick up where we left off and we"ll automatically be inseperable again!
.
Hanna and Anali, you know who they are, my bestest friends!!!

 Got to meet up with old friends again, Charelle and Tayler!!!
Got to meet Miss Brittany Green from Kansas...
Soooo yeah Brittany reads my blog and I guess she really wanted to meet me and had no idea that I was going to be at Heritage cuz I didn't post it on my blog cuz it was all last minute, but she said that she ACTUALLY prayed that I would be there so that she could meet me...I"M LIKE WOW... God answered your prayers GIRRRRL and I'm SO HONORED that she would want to meet me that much that she PRAYED ABOUT IT!!! (She should prayed that I would be there ANNNNND that my husband would be there TOO!!! Hee, hee!!!)
.
OH annnnnd there was another group of girls that read this blog that I met from Bro. Johns church in Florida, they got a pic with me BUUUUUT I didn't get it...if you girls are reading this SEND me that pic! Maryfranceswriting@gmail.com
Me and lil Miss Melissa Garcia...Haterrrs daughter...LOL I can't believe she is all grown up and BEAUTIFUL NOW!!!
Me and my big sis...the bestest sis in the WHOLE world!!! 
Annnnnnnnnd NO there was NO ONE of interest there to me...People were asking me afterwards and I was like, NAW, they didn't believe me, Hanna and Anali were like, NO REALLY, she hasn't even talked about ANYONE THERE..annnnnnnnd she didn't even go to the lock in!!! AHAHAHAHAHA!!! Goooooooood TIMES!!!
♥Mary Frances :)